PopisV trase bývalé císařské silnice, spojující Opavu a opavské Slezsko s Těšínem a těšínským Slezskem, vznikl na místě starších mostů jeden z nejkrásnějších ostravských mostů. Jeho projekt vypracovalo projekční oddělení Vítkovického horního a hutního těžířstva a vyrobila jej mostárna téže firmy. Jedná se o ocelový nýtovaný most přes řeku Ostravici, umístěný na betonových pilířích po stranách říčního koryta. Stával zde původně most dřevěný, následně v letech 1847–1851 postavený řetězový most podle návrhu inženýra Josefa Seiferta. Zřítil se 15. září 1886 při přechodu vojenské jednotky, přičemž tato tragická nehoda vešla nejen do ostravských dějin. Příhradový ocelový oblouk současného mostu má rozpětí 60 a vzepětí 7 metrů. Most je celkem 92 metrů dlouhý a včetně chodníků je široký 16 metrů. Zachráněn byl při osvobozovacích bojích 30. dubna 1945 Milošem Sýkorou, i když o jeho roli se vedly a dosud vedou polemiky. Most nese dodnes jeho jméno. Předtím se jmenoval Řetězový podle konstrukce, následně Říšský, neboť se nacházel, jak již bylo uvedeno, na říšské silnici z Opavy do Těšína. Most byl prohlášen za kulturní památku mimo jiné proto, že se jedná o velmi cenný, konstrukčně i architektonicky kultivovaně utvářený a vzhledem k destrukci mnoha mostů během 2. světové války i poměrně vzácný doklad produkce mostárny Vítkovických železáren z období počátku 20. století.